Ameliyatsız Yüz İnceltme

Estetik ve Plastik Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Hakan Demirel ve Dr. Vecdi Bayramoğlu'nun Toplamda 32 Yıllık Deneyimi ve 8000'den Fazla Uygulama Tecrübesi ile Şimdi Bilgilenin!

Dr. Vecdi Bayramoğlu

Ameliyatsız yüz inceltme estetiğine dair videomuzu izleyin. GÖRÜŞME RANDEVUSU ALIN

Orta derecede yuvarlak veya toplu görünümü olan yüz tiplerinde, yüzdeki ovali azaltmak için B0T0KS tedavisi ile ameliyatsız yüz inceltme yapılabilmektedir.

Ameliyatsız Yüz İnceltme Nedir?

Ameliyatsız yüz inceltmede esas olan, kasılma oranı fazla olan, çene köşesi ve elmacık kemikleri altı hizasında yerleşik olan masseter kasının gevşetilmesine yönelik B0T0KS uygulaması yapılmasıdır.
Kasılma sıklığındaki artış, gece diş sıkmaları da bu alanda değerlendirmeye alınır, nedeniyle olması gerekenden fazla gelişmiş olan masseter kası botox enjeksiyonları ile gevşetilir ve yüze ince bir görünüm kazandırılır.

Ameliyatsız Yüz İnceltme Kimlere Yapılır?

Ameliyatsız yüz inceltme operasyonunun kimlere yapılacağının sınırını çizmek için bu operasyonun motivasyon noktalarının iyi anlaşılması gerekir. Yaşla ve çevresel etkilerle birlikte kişinin yüzü yağ toplamaya ve topladığı yağları zamanla eritememeye başlar. Yüz inceltme operasyonları da bu durumdan muzdarip olan hastalara uygulanır. Doktorların genelde on iki yaşın altındaki hastalara bu operasyonu uygulamasa da ekstrem durumlarda bu yaş grubuna da operasyonun uygulanması mümkündür.

Ameliyatsız yüz inceltmenin temelini oluşturan motivasyon estetik kaygıdır. Yüz hatlarının oval ve yuvarlak görünüşü sebebiyle rahatsız olan, çene bölgesindeki şişkin görüntüden memnun olmayan ve estetik bir görünüş elde etmek isteyen tüm kişilere bu işlem uygulanabilir.

Kimlere Yapılır?

Ameliyatsız Yüz İnceltme Nasıl Yapılır?

B0T0KS ile ameliyatsız yüz inceltme her iki yanak masseter kasına hastanın mevcut durumuna uygun dozlarda botox enjeksiyonu yapılması ile gerçekleştirilir. Erkeklerde yapılan botox ile yüz inceltmede ihtiyaç olan tedavi dozu kadınlara gore daha yüksek olmaktadır.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bu konuda deneyimli hekimlerin uygulama yapması önerilmektedir. Genellikle basit bir uygulama olarak görünse de gülüşün bozulması, ağız kenarının yukarı doğru çekilmesi ve asimetri gibi yan etkiler, deneyimsiz uygulayıcılarda görülebilen komplikasyonlardır.

• Operasyon lokal anestezi ya da sedasyon altında yapılır. Ciddi bir operasyon olarak bilinmese de operasyondan sonra doktor tarafından verilen ilaçlar tam zamanında ve miktarında kullanılmalı; doktorun verdiği tavsiyelere tam olarak uyulmalıdır.
  • Yüz inceltme operasyonu yapılan bölgeye, operasyonun sonuçları kalıcı hale gelene kadar ağır makyaj yapılmamalı, kimyasal maddelerden bu bölge uzak tutulmalıdır.
  • Yüz inceltme operasyonuyla birlikte genelde germe uygulaması da yapıldığından dolayı bölgenin cilt yapısını bozabilecek kuvvetlerden uzak durulmalıdır.
  • Hasta kesinlikle operasyon bölgesini dış kuvvet etkilerinden uzak tutmalıdır. Mümkünse uyurken bölgeyi sürtünmeden uzak tutmalı, sırt üstü yatmalıdır.
  • Operasyonun sonuçları oturana kadar hastanın aşırı sıcak ya da aşırı soğuktan uzak durması gerekmektedir.
  • Ameliyat lazer lipoliz tekniğiyle uygulandığından dolayı, operasyonun sonuçları oturana kadar hasta bölgeyi güneş ışığından ve diğer lazer uygulamalarından uzak tutmalıdır.

Dr. Vecdi Bayramoğlu

Şimdi Estetik ve Plastik Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Hakan Demirel ve Dr. Vecdi Bayramoğlu'na Aklınıza Takılan Her Türlü Soruyu Sorup Bilgi & Fiyat Alabilirsiniz!

İyileşme Süreci

Ameliyatsız Yüz İnceltme İşleminin Avantajları Nedir?

Ameliyatsız yüz inceltme işlemi ile hastalar istenmeyen yüz kalınlığı ve geniş yüz görüntüsünden kurtulup daha estetik ve güzel bir ifadeye sahip olurlar. Bu etkilerin yanında bazı hastalarda kasın fazla çalışmasından ve gece diş sıkmadan kaynaklı gelişen çene eklemi problemlerinde azalma olacaktır.

• Diğer insanların vücut bölgesinde baktığı ilk noktaların başında yüz bölgesi gelmektedir. Bu operasyonla birlikte yüz bölgesi ince ve narin bir hale bürünmektedir.
  • -Yanak ve gıdı bölgesinde toplanan yağlar eritilerek vücuttan tahliye edilir.
  • Kişinin suratı daha belirgin ve karakteristik hale gelmektedir.
  • Oluşan görüntü iyileşmesi sayesinde hasta sosyal yaşamında daha başarılı hale gelir.

İyileşme Süreci

Uygulama ağrısızdır ve yaklaşık 10-15 dk sürer. İşlem sonrası günlük hayata devam edilir.
B0T0KSun etkisi geçici ve geri dönüşlüdür. Etki süresi yaklaşık 6-8 ay devam eder.
Tekrarlanan tedaviler istenmeyen yüz kalınlığı ve geniş yüz görüntüsünü, uyurken diş sıkmaları azaltmakta ve etki sürelerini uzatmaktadır.

• Operasyonun ardından hasta klinikte tutulmaz, evine gönderilir.
  • Kanüller yardımıyla belli noktalardan vücuda girildiği için bu bölgelerde operasyonun doğal sonucu olan ufak morarmalar ve ödemlerin oluşması normaldir. Bu morarma ve ödemler dördüncü günden itibaren tamamen kaybolurlar.
  • Sonuçların daha başarılı olması için operasyondan sonra hastanın suratına sıkı bandaj uygulaması yapılır.
  • Sargılar çıkana ve sonuçlar doktor tarafından onaylanana kadar hasta operasyon bölgesine su değdiremez. Operasyon bölgesi hariç vücudunun geri kalanını yıkamasında herhangi bir problem yoktur.
  • Bandajlar üçüncü ya da en geç beşinci günün sonunda tamamen çıkarılır. Bandaj uygulamasının temel amacı sıkı bir cilt dokusu elde etmektir.
  • Operasyonun tam sonuçları ise bir ile iki hafta arasında alınmış olur.

Operasyon sürecinin başarılı şekilde tamamlanmış olması için iki haftalık sürecin geçmesi gerekir. Genelde tek seans ile arzu edilen estetik görüntü elde edildiğinden dolayı ikinci bir uygulamaya gerek kalmaz. Hastanın operasyon sonuçları doktor tarafından onaylanıncaya kadar hijyenik olmayan umumi ortamlardan uzak durması tavsiye edilir. Her ne kadar cerrahi bir kesi olmasa da kanüllerin açtığı deliklerden enfeksiyon kapma riski her zaman mevcuttur.